26 Mart 2013 Salı

MAC Makyaj Kursu ve Alışveriş

Herkese merhaba. Bugün sizlere MAC'in makyaj kursunu tanıtacağım, bizzat gittim katıldım ve çok memnun kaldım. Uzun zamandır aklımdaydı bu kursa katılmak. Daha doğrusu biz buna kurs demeyelimde ders diyelim. Biraz bahsetmem gerekirse eğer ; MAC Store'larda bir ya da bir buçuk saat arasında eğitmen yardımıyla yüzünüzü tanıyor, cilt tipinize uygun ürünleri öğreniyor ve tabi ki makyaj yapıyorsunuz.




Kullanılan tüm ürünler MAC, bu sayede varlığından haberdar dahi olmadığınız ürünleri keşfediyorsunuz. En çok merak edilen şey sanıyorum ki ücreti olacak, bu dersin ücreti 280 TL. Oooo çok fazlaymış dediğinizi duyar gibiyim. :) Fakat şöyle bir güzelliği var bu dersin, dersin ve makyajın fiyatı olarak verdiğiniz 280 TL değerinde ürün alabiliyorsunuz. Yani sadece derse para veriyorsunuz, bunun yanında ders ücreti olan miktar kadar alışveriş yapabiliyorsunuz MAC'ten. Benim aklıma çok yattı bu fikir, çünkü zaten MAC'ten almak istediğim bir sürü şey var yavaş yavaş alıyorum. Bu ders sayesinde hem çok bilgilendirici ve inanılmaz eğlenceli 2 saat geçirdim hemde istediğim ürünlerin bir kısmını alabildim. Aslında girişi bu kadar uzun tutmayacaktım ama aklınızda soru işareti kalmasın diye en ince detayına kadar anlatmaya çalışıyorum. :) Ben İzmir'de yaşadığım için Forum Bornovadaki MAC Store'da aldım dersi fakat Alsancaktakinde de almak mümkün. Ben pazartesi gittim derse, derse gitmeden 3-4 gün önce mağazayı arayıp randevu almanız lazım. Bildiğim kadarıyla hafta sonu genelde çok kalabalık olduğu için sadece hafta içi ders veriliyor. Bana çok ama çok güzel iki saat yaşatan Nazire MUA'ya ne kadar teşekkür etsem az! Kursla ilgili aklıma gelen detaylar bunlar, aklınıza takılan bir şey olursa lütfen sormaktan çekinmeyin.

Şimdiii gelelim ben neler yaptım bu derste, makyajım nasıl oldu, neler aldım.... 
Öncelikle okuldan çıkıp gittiğim için yüzümde az da olsa makyaj vardı. Ben randevuyu alırken de makyaj yapmasam mı acaba gelmeden diye sorduğumda hiç farketmeyeceğini, orda cildimi temizleyip nemlendireceklerini söylemişlerdi. MAC makyaj temizleme mendillerini ilk defa orada kullanmış oldum böylece, diğerleriyle arasında bir fark göremedim açıkçası. Ben makyajımı çıkarırken Nazire MUA (make up artist) cilt tipimi sordu ve ona göre kullanacağı ürünleri seçmeye başladı. Daha sonra yüz, göz ve dudak için nemlendirme işlemi başladı. Özellikle dudak kremini çok beğendim iki üç tane lip balm bitirdikten sonra gidip alacağım, dudaklarımı yumuşacık yaptı. Tabii nemlendirmeden sonra bolca Fix + sıkıldı yüzüme. Cildinim nemlendiriciyi emmesini beklerken (ki krem bir ürün olmasına rağmen cildim beş dakikada emdi tüm nemlendiriciyi)
biz geçtik rengarenk farların yanınaaa ve bugün nasıl bir makyaj yapacağımızı konuştuk. Ben günlük olarak hep doğal tonlar kullandığımı ve farklı bir şeyler denemek istediğimi söyleyince hemen bir yeşil far kaptı ve bu nasıl diye sordu. Ayyy çok hooooş gibi saçma bir tepki verdim o heyecandan. :) Ama görseniz nasıl güzel bir yeşil, içinde altın ışıltıları var. Neyse sonuç olarak bu yeşili kullanarak smokey yani dumamlı bir makyaj yapmaya karar verdik. (Bu arada merak edenler için farın adı Lucky Green.) Tek tek tüm yaptıklarını anlatırsam bu yazı bitmez, o yüzden kısaca üstünden geçeceğim. 
Makyajın yarısını MUA yarısını siz yapıyorsunuz! Ki bence en önemli kısmı bu. Diyelim ki sağ gözünüze kalem çekti, sizde sola çekiyorsunuz. Yani bir o bir siz şeklinde yapıyorsunuz bütün makyajı. Makyaj sırasında sizin cilt tipiniz ve aynı zamanda yüz, göz şekliniz hakkında öğrendiğiniz hileler ve püf noktaları ise işin cabası. :)
Şimdi isterseniz gelelim bakalım benim makyajım nasıl olmuş.


Yandaki üç resimde farklı ışıklarda çekmeye çalıştığım göz makyajım, onların yanında ise ders sırasında oturduğum yerde çektiğim bir fotoğraf bulunuyor.
Bu arada ben kendimi NC 25 sanarken, aslında NW 20 olduğumu öğrenince ufak çaplı bir şok yaşadım. :) 


Ve makyajın bitmiş haliii. Biri mağazadaki beyaz ışık altında diğeri ise eve geldiğimde çekildiğim sarı ışık altında. Allık olarak Melba uygulandı. O allıkta gözüm kaldııı. Aynı zamanda en çok merak ettiğim şey olan kontür yapmayla ile ilgili tüm sorularımı tek tek cevapladı Nazire MUA. Dudaklarıma ise açık pembe bir dudak parlatıcısı sürdü sadece. Yalnız ben bu işi çok sevdim, her ay gidip farklı makyajlar öğrenmeyi düşünüyorum. Zaten aklımdaki ürünleri almak için 280 TL belki biraz daha fazlasını veriyorum MAC'e her ay, bari bir şeyler öğreniyim aynı anda diye düşündüm. Mesela bilmiyorum farkedicekmisiniz ama benim bu makyajda kaşlarım dolduruldu, ki ben hiç ama hiç yapmam bu işlemi. Kaşlarımı doldurduğum zaman gözüme hep çok kaba gelirlerdi fakat anladım ki benim seçtiğim renkten tutun da kullandığım ürüne kadar her şey yanlışmış. Bundan sonra hergün olmasa da haftasonları ve özel günlerde kaşlarımı doldurmaya karar verdim. :)
Peki gelelim bu destan boyutundaki yazının son bölümüne, neler aldım bakalım.


Daha çok ihtiyaçlarım doğrultusunda bir alışveriş yaptım diyebilirim. Sadece yeni koleksiyondan çok istediğim bir allığı görünce ve bir tane kaldığını duyunca kaçırmak istemedim. Kaş kalemini çok beğendiğim için, fırçaları ise ihtiyacım olduğu için aldım. İlerleyen günlerde hepsinin yazısını ayrı ayrı yazacağım. Alttaki ufak fırçalar ise kaşlarımı boyadıktan sonra taramam için Nazire MUA tarafından verilen minik fırçalar.





168 : Kontür fırçasına ihtiyacım vardı, zaten bu fırçayı almak aklımdaydı. Fiyatı 84 TL.
209 : Jel eyeliner sürmek için elimde hiç fırça yoktu.  Essence'inki kırıldı, bu sefer kesik uçlu ve açılı bir fırça değil de daha farklı bir şey denemek istediğim için bu tarz düz ve ufak bir fırça seçtim. Fiyatı 49 TL.
219 : Uzun zamandır bir pencil brush yani kalem fırça almak aklımdaydı. Fiyatı 64 TL.


224 : Doğal kıllı bir karıştırma fırçası. Hep kullanımdan sonra fırçalarımı temizlemediğim için bir kaç tane karıştırma fırçam olması çok büyük kolaylık oluyor. Fiyatı 79 TL.
Kaş Kalemi - Spiked : Bu renk benim kaşlarıma tam uydu. Biraz pahalı bir ürün ama bence makyajı tamamen başka bir boyuta taşıyor bu kaş doldurma olayı. Fiyatı 48 TL.
Veronica Powder Blush - Prom Princess : Ahhhh şu muhteşemliğe bakar mısınız.. Bayıldım ben buna nasıl kıyıpta kullanıcam hiç bilmiyorum. Fiyatı 75 TL. 
Yani ben bu alışveriş ve kursa toplamda 399 TL vermiş oldum. Önümüzdeki ayda gidip kırmızı ruj makyajı yaptırmayı düşünüyorum. :)

Hepinizi tek tek öpüyor, muhteşem bir gün geçirmenizi diliyoruuuum. 

Sevgiler
Aslış


8 yorum:

  1. Sonunda gitmişsin :) Vallahi hiç aklımda yokken aklıma soktun Aslı, ne güzel anlatmışsın. Anladığım kadarıyla tek başına mı ders aldın? Sanırım para biriktireceğim ders için :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eveet sonunda gidebildim valla :) Ben çok memnun kaldım, öneririm kesinlikle. Evet tek başıma aldım dersi. Yazıda çok detaya inmek istemedim ama MUA her adımda ne yaptığını nasıl ve neden yaptığını tek tek açıklıyor, çok bilgilendirici. Özellikle yüzün yarısını onun yapması yarısını sizin yapmanız el pratiği sağlıyor. Umarım sende memnun kalırsın gidincee :)

      Sil
  2. çok güzel bir fırsat,umarım istanbul'da da bu kurs vardır.

    YanıtlaSil
  3. Kredi kartına da taksit olsa var ya tadından yenmez :D

    YanıtlaSil
  4. Belgeli olabilmek icin ne yapmak gerekiyor peki?

    YanıtlaSil
  5. Belgeli olabilmek icin ne yapmak gerekiyor peki?

    YanıtlaSil